VIS

VIS

vineri, 20 iulie 2018

De ziua ta



Ar fi fost ziua ta. Ți-aș fi spus ”La mulți ani!”
Te-aș fi prins după umeri, te-aș fi dus lângă geam.
Să-ți arăt ce-am făcut, bătătura curată.
Doi baieți cât un munte și-o mândrețe de fată.

Ai fi râs, mamă dragă, cum făceai tu mereu.
Cum schimbai totu-n bine chiar dacă ți-era greu.
Și-ai fi dus mai departe șapte boli și un zâmbet
și-ai fi fost mândră tare între râset și plânset.

Ne-am fi strâns, iar, cu toții să-ți urăm sănătate.
Ochii tăi, mici și palizi, ar fi plâns mai departe.
Ce-ai mai plâns pentru noi, pentru fiecare-n parte...
Iar acum ne desparte o hapsână de moarte.

Nu spuneai că n-o lași să ne facă vreun rău?
Și că pot să-mi pun capul tot pe umărul tău?...
Mama mea, draga mea și iubită Ilincă,
Cui să spun ”La mulți ani!”? Cine te mai alintă?

Iți fac colivă-n loc de tort și plâng pe înfundate.
Și cerul plouă pe-ndelet și-n mine iar e noapte.
Te-aș strânge-n brațe, cum făceam acum un an de zile
Și te-aș urca pe-un piedestal dac-ai mai fi cu mine.

Nina Dinu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu