VIS

VIS

joi, 5 septembrie 2019

Dor de mamă

Se-apropie, mamă, septembrie.
Doi ani, de pe dincolo, faci.
Te strig și te cânt în cuvinte.
Cu capu-n țărână, tu, taci.

Mi-e dor, maică dragă, de tine.
Și-aș vrea să te-ntreb dimineață,
Cum ești, dacă-i rău sau e bine.
Dacă dincolo de moarte e viață.

De sfaturi, măicuță-am nevoie,
De vorbele tale cu tâlc.
Măsor bătătura-anevoie.
Te chem, dar tu, iarași, taci mâlc.

Te simt, cum îmi vii din grădină,
Cu poala ta, plină de roade.
Și-n suflet se face lumină
Și-apoi, cătinel, tot mai noapte.

Îmi vii și-mi dispari, ca o vrajă.
Papucii de vară-i păstrez.
Îmi lipăie, noaptea, prin curte
Te simt, dar, pesemne, visez...

Și vin, iar, la cruce s-aprind
O ceară ce-mi curge pe suflet.
Și tot orizontu-l cuprind.
Tot caut. Un batic și un zâmbet.

Se-apropie, mamă, septembrie.
Doi ani, de pe dincolo, faci.
Te strig și te cânt în cuvinte.
Cu capu-n țărână, tu, taci.

Nina Dinu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu