VIS

VIS

sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Lucrare de control

Mi-am luat porția de iubire
În viața asta rea și grea.
Am condamnat la nesfârșire
Setea de tine și de ea.

Din vina ta viața ne-a pus
Să dăm lucrare de control.
Cu numele în stânga sus
În trenul ei, lângă peron.
Din locul meu arunc privirea
Pe fila gri din fața ta.
Ai scris cu roșu nemurirea
Povestea ta, povestea mea...
Te iert de-mi dai o copiuță.
Decât iubire, azi, mai știu.
O sa ajung la corigență
Și-n toamnă poate n-o să fiu.
-- Copiați unul de la altul?
Se-aude, clar, un glas răstit.
-- Nu, Doamnă, noi nu facem blatul
Pe ruta asta am plătit
Cu lacrimi grele, amândoi.
Un calendar de fericire,
Trei curcubee și doi nori
Și din a soarelui sclipire
Plătit-am chiar vreo șase raze.
N-am copiat. Scrie un ”NOI”
În toate cele zece fraze.
-- Stai jos acum! Ai nota doi.
Iar tu... cu glas umil, speriat:
-- Să ne mai dați o șansă, Doamnă!
Dar... nu ne puneți separat.
-- În toamnă, dragilor, în toamnă!

În toamna mea, în toamna ta...
În nopțile fiecărei toamne
Tu fi-vei, veșnic, steaua mea
În ciuda furioasei Doamne.

Un comentariu: